İki Sahne Birden

                                                                                           
   
Bugün için Demet Akbağ'ın başrolünde olduğu bol müzikli ve seyri kolay iki filmden, Eyyvah Eyvah ve Neredesin Firuze'den  birer sahne seçtim. 
(Demet Akbağ çocukluğumdan beri en çok sevdiğim tiyatroculardan biri ve ne yapsa beni güldürebilenlerden.)
  
Neredesin Firuze, oyunculu şarkıcılı kalabalık kadrosu ve müzikal yapısı sayesinde izlerken çok eğlendiren bir filmdi. Benim filmde en çok güldüğüm sahne ise Firuze'nin etrafında dört dönen tayfanın Orhan Gencebay'dan "Ya Evde Yoksan"ı söylemesi ve Firuze'nin tiz bir gülüş sonrasında "Olur mu öyle şey çocuklar, ben hep evdeyim." demesiydi. Replik hafızama o kadar derin kazınmış ki ne zaman biri arayıp bugün evde misin diye sorsa cevabım hazırdır: Ben hep evdeyim :)

Eyyvah Eyvah'da da Firuzan'ın terzi dükkanına "Selam canıııııım" diyip girmesiyle başlayan bol atışmalı sahne ve Hüseyin'in yanlışlıkla Firuzan'ın elbisesini yırtmasının akabinde geçen şu dialog beni çok güldürmüştü.

Terzi:     Kaynaşmışsınız bizim oğlanla.
Firuzan:  Hıı, kaynaştık. Elbisenin ağzına sıçınca çok etkilendim, kaynaşayım dedim.
Hüseyin: Evet. 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder